W szybko zmieniających się warunkach ekonomicznych zawsze pojawiają się nowe wyzwania. Firmy oceniają swoje inwestycje w technologie informatyczne pod kątem możliwości szybkiego zwrotu oraz redukcji kosztów operacyjnych. Jednocześnie Organizacje biorą pod uwagę szeroki zakres oczekiwań kierowanych przez biznes do środowiska IT – począwszy od wsparcia nowych modeli prowadzenia działalności gospodarczej (np. E-commerce, wieloodziałowość, wiele lokalizacji, dostęp do danych z dowolnego miejsca w świecie) po rozszerzenie procesów biznesowych przez wykorzystanie sieci i rozwiązań mobilnych. Kluczowymi elementami wykorzystywanego oprogramowania stają się poniższe kryteria
B2B z ang. Business to Business, system ten odpowiada za relacje pomiędzy co najmniej dwoma przedsiębiorstwami i ogół ich transakcji. Mogą to być pojedyncze sprzedaże, dłuższe kontrakty, jak i wieloletnie umowy. Kameleon B2B to platforma sprzedażowa, która umożliwia prezentacje aktualnej oferty towarów oraz przyjmowanie zamówień od stałych odbiorców. Rozliczenie towarów, rejestracja stanów magazynowych, sprzedaż, koszty dostawy do klientów i wszystko inne. Wszelkie koszty związane z prowadzaną działalność. Ten system pozwala klientom zamawiać towary bez angażowania w to pracowników, za pośrednictwem Internetu. Służy do tego tzw. CMS- panel administracyjny strony, autorskie rozwiązanie Wilksoft. Tak naprawdę jest to podstawa biznesu. Platforma B2B odzwierciedla bieżącą ofertę firmy i jej aktualne stany magazynowe, co zapewnia integrację z systemem handlowym. Informacje o produktach, cenach, stanach magazynowych, fakturach i płatnościach pobierane są do niej wprost z systemu handlowo – magazynowego. System operacyjny tego typu to idealne rozwiązanie dla firm produkcyjnych, które handlują z siecią dystrybutorów; dystrybutorów obsługujących odbiorców biznesowych, czy hurtowników, których oferta skierowana jest do podmiotów tworzących łańcuch dostaw.
W Kameleonie struktura B2B opiera się na dwóch zasadniczych elementach: kontenerach oraz modułach. Moduł kafelek został zaprojektowany w celu szybkiego i czytelnego prezentowania treści graficznych oraz ich opisów na stronie www. Moduł slider pozwala administratorowi strony na samodzielne wykonanie atrakcyjnej animacji gotowej do umieszczenia w dowolnym miejscu w portalu. Natomiast dzięki modułowi języki, który może być osadzony w dowolnym kontenerze na stronie www, możliwe jest przełączanie interfejsu strony pomiędzy różnymi wersjami językowymi. Każdy użytkownik z wykupionym B2B otrzyma dane do zalogowania w systemie. Po zalogowaniu mamy dostęp do wszystkich funkcji panelu i użytkownik może wykonywać większość prac administracyjnych np. dodawać, edytować podstrony, tworzyć animacje i strony w różnych wersjach językowych. Menu główne składa się z treści, lokalizacji produktów, wyglądu, konfiguracji, serwera. Logika budowy strony oparta jest na podstawowych elementach- kontenerach i modułach. Kontener jest to poziomy obszar, a moduł to jego zawartość. Jak np. logowanie, rejestracja, koszyk w kontenerze na witrynie Bradas.
System B2B to również ułatwienia i korzyści dla kontrahentów, wiąże się to z całodobową dostępnością oferty, możliwością zdalnego składania zamówień oraz nieograniczonym czasem na zapoznanie się z ofertą i dokonaniem wyboru.